Wysłany: 6 Lipiec 2006, 23:40 prośba o pomoc dla kompletnie zielonej :-)
Witam, to moja pierwsza wizyta na tym forum - mam nadzieję znaleźć życzliwą duszę, która doradzi jak mogę uratować mój taras...
Nigdy wcześniej nie hodowałam kwiatów, prawde mówiąc nawet w mieszkaniu nie mam ich wiele, a taras mam zaledwie 2 miesiące, więc jestem kompletnie zielona - hm, w przeciwieństwie do mojego tarasu . Ponieważ nie miałam żadnego doświadczenia z urządzaniem tarasu znajoma zaoferowała swą pomoc - oczywiście przyjęłam ją z radością i bezrefleksyjnie. Znajoma posadziła mi w skrzynkach na tarasie surfinie, miałao być ślicznie, ale nie jest. Taras jest od strony południowej i niemiłosiernie grzeje tam słoneczko. Surfinie się straszliwie rozrosły, w skrzynkach jest istna dzungla, ale mimo podlewania codziennie - marnieją niestety. Mam wrażenie że zostały posadzone zbyt gęsto, straszna platanina, nie rosną w dół, za to więdną. Nie wygląda to niestety najpiękniej
Szukam wskazówek jak je uratować i czy moge coś zrobić by jednak stały sie ozdobą tarasu... a jeśli to nie jest możliwe, to czym je mozna zastąpić teraz, w środku lata żeby jeszcze choc trochę nacieszyć się tarasem?
Osobiście wolę pelargonie, koniecznie o czerwonych kwiatach, bo do surfinii nie mam serca ani ręki - uważam, że są kwiatami trudnymi do uprawy, choć są piękne. Z tego co wiem to surfinie są żarłoczne (potrzebują nawożenia w dużych ilościach specjalnymi nawozami do surfinii lub roślin kwitnących) oraz wodozależne (regularne podlewanie kilka razy dziennie w trakcie dużego nasłonecznienia - podlewanie ziemi nie liści - nie znoszą przesuszenia). No i zwiędłe kwiatki trzeba na bieżąco usuwac. Na moim osiedlu jest Pani, która ma na balkonie piękne kaskady surfinii i od niej mam te informacje. Pozdrawiam
_________________ Zaglądaj tam, gdzie widzisz kwiat, tam dobre serca mają, źli ludzie kwiatów nie trzymają
Dziękuję pięknie za wskazówki