Ostatnio chwaliłam się zdjęciami udanych roślinek, ale niestety mam na swoim koncie również kilka niepokojących przypadków. Nie mam jeszcze doświadczenia i nie wiem co może być ich przyczyną, będę bardzo wdzięczna za sugestie i rady:
1) Po usunięciu pędu z kwiatami u mojego pierwszego hippeastrum, wystawiłam cebulę na balkon (raczej półcieniste miejsce). Wyrosły co prawda szybko duże liście, ale pojawiają się na nich jasne, plamiste przebarwienia, co to może być?
2) mam kilka kocanek w różnych miejscach, słonecznych, zacienionych i wszędzie mają zasuszone (choć w miejscach zacienionych bardziej), brązowawe plamy na listkach...nie wiem co może być przyczyną...rosną sobie w doniczkach z clematisami (miały w zamyśle chronić ich korzenie przed prominiami słońca).
3) od ok. tygodnia mam dwa hibiskusy. Jeden kwitnie przepieknie, ma co drugi dzień jeden piękny nowy kwiat, ale ten drugi (inna odmiana) od tygodnia ma jeden pąk, który "stoi w miejscu" i ani drgnie...nie wiem czy to dlatego, że to inna odmiana, czy może coś z nim jest nie tak. Poza tym obu hibiscusom opadają młode pąki - czy to może być skutek za małej ilości światła?
4) ostatnia sprawa:miesiąc temu kupiłam malutkie sadzonki clematisów, bardzo szybko rosły w górę (ale pędy są bardzo chudziutkie), od 2 dni, więdną i zwijają się im liście oraz opada najwyższa część pędów. Czy to może być uwiąd? napewno nie miały sucho - sprawdzam codziennie - już raczej za mokro...
Hipeastrum podlej 0,2 % Topsinem pod warynkiem ,że nie ma żadnych chociażby najmniejszych robali mam na myśli przędziorki(mam nadzieję, że masz w domu lupę). Bo jeśli są to z nimi trzeba powalczyć.
U kocanek, które rozumiem stoją na balkonie może to być reakcja na zbyt zimą wodę przy podlewaniu. Chyba, że na plamach jest nalot taki pleśniowy. Jeśli biały to na wierzcgniej stronie liścia jeśli szarawy to na spodniej. To musisz sprawdzić (lupa).