Niestety nie, dopiero wczoraj dałam mu małą dawkę florovitu. Jeśli to problem nawozu, to bardzo proszę o wskazówkę, czym nalepiej go zasilać i jak często, bo jestem w tym temacie "zielona".
Po pierwsze należy kwiatek najprawdopodobniej przesadzić.
Wyjmij roślinę z doniczki i jeśli korzenie przerosły bryłę należy go przesadzić.
Kup ziemię uniwersalną z nawozami. Powinno pisać na opakowaniu. Powinno być też zaznaczone na jak długo starczą. Jeśli nie będzie to przez miesiąc nie nawozisz. Potem odezwij się bo w zależnoiści czy będą pąki kwiatowe czy nie trzeba dawać różne nawozy.
Jeśli bryła nie jest przerośnięta(w co wątpię) to napisz czy roślina ma kwiaty czy nie. Jeśli nie to nawóz w płynie do roślin zielonych w ilości 1/2 dawki napisanej na opakowaniu.
Kwiat był przesadzany, zaraz jak go dostałam, czyli ponad rok temu, ale donica jest dość duża. Jak znajdę czas to zrobię zdjęcie. Pąków ani kwiatów nie posiadał ani jak go dostałam, ani później.
Nie ważne jaka jest donica, sprawdź.
Wsadzanie do zbyt dużych donic to pospolity błąd, bo roślina kieruje swoje zainteresowania na wytworzenia bardzo dużej bryły korzeniowej kosztem liści i kwiatów. Więc nie ważne jak duża donica rok to wystarczająco by nic ziemi nie posostało.
W takim razie o ile większą donicę kupić, żeby nie była za duża, bo jak go już wyjmę z donicy, to muszę mieć nową, żeby go w razie czego przesadzić.
Pozdrawiam
BARDZO PROSZĘ O SZYBKĄ RADE,MÓJ SKRZYDŁOKWIAT MA CIEMNE JAK BY SUCHE KONCÓWKI LISCI,MAM GO TRZY TYGODNIE,STOI W PÓŁCIENISTYM MIEJSCU,ZRASZAŁAM GO CO DZIEŃ RANO,PODLEWAŁAM RAZ NA TRZY ,CZTERY DNI,CO MAM ROBIC? PODŁOŻE JEST WILGOTNE ,SPRAWDZIŁAM.DONICZKA JEST W OSŁONCE NA PODSTAWEK NALAŁAM WODE,CZY TAK POMOGE? JAKĄ ILOSC WODY UŻYWAC DO PODLEWANIA ? DONICZKA MA 17 CM ŚREDNICY I 13 WYSOKOŚCI,RATUNKU!!!
Przeczytaj http://www.floraforum.net/ftopic566.html
Poza tym zraszaj letniutką wodą koło południa i powiedzmy około piątej po południu. Dopóki utrzymuje się bardzo wysoka temperatura na dworze.