Forum Ogrodnicze FloraForum.net - Archiwum wiadomości
Rejestracja i pisanie postów - wyłączone
Do dyskusji zapraszamy do naszego nowego forum

www.floraforum.pl

FloraForum
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
podlewanie a zraszanie, co z wilgotnością?
Autor Wiadomość
tris

Wysłany: 11 Czerwiec 2006, 09:57   podlewanie a zraszanie, co z wilgotnością?

Mam do was pytanie na ten temat i ciekawi mnie jak wy z tym sobie radzicie. Większość swoich roślinek bardzo często zraszam (3-4 razy dziennie). Kiedy jest chłodno ziemia w doniczce pozostaje wtedy ciągle wilgotna i praktycznie nie podlewam już wtedy kwiatów w ogóle (otzymane 'w spadku' zmarnowane fikusy rozrosły się po tym jak szalone). Kiedy się robi gorąco zimia jednak bardzo szybko przesycha. Co wtedy z podlewaniem? Podlewać często i zraszać czy też ograniczyć zraszanie a tylko podlewać. Jestem początkująca i nie chce przedobrzyć ani też zaszkodzić.
Drugie pytanie. Kiedy robi się gorąco wilgotność powietrza spada natychmiast i nie pomagają jak przy niższych temperaturach podstawki z wilgotnym keramzytem. oglądałam kiedyś elektryczne nawilżacze do mieszkań, ale jednak to spory wydatek. Czy to się w ogóle sprawdza i warto jednak wydać te pieniądze?

Zoe 
Moderator

Wysłany: 11 Czerwiec 2006, 14:22   

Kiedy jest gorąco należy podlewać, a jeśli to konieczne to nawet 2 razy dziennie(rośliny są na słońcu np. na balkonie). Jest jednak pewna zasada temperatura wody musi być taka jak temperatura powietrza. Nie możesz wodą z kranu, ani podlewać, a tym bardziej zraszać. Jeśli rośliny są w mieszkaniu trzymaj zapas wody w tym samym pomieszczeniu. Tak samo na balkonie jeśli rośliny wystawione na słońce to woda też.