Forum Ogrodnicze FloraForum.net - Archiwum wiadomości
Rejestracja i pisanie postów - wyłączone
Do dyskusji zapraszamy do naszego nowego forum

www.floraforum.pl

FloraForum
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
likwidacja ogródka
Autor Wiadomość
nutka 

Wysłany: 13 Czerwiec 2007, 11:22   likwidacja ogródka

witajcie,

mam pytanie. Nowa sasiadka wprowadzająca się obok mnie likwiduje ogródek po poprzednich właścicielach, zamierza zrobić tylko "trawiasty wybieg" dla dzieci. Chce wyciąć, wyrzucić wszystko co tam rośnie. Serce mi się kroi i zastanawiam się czy coś z tych roślin można uratować. Niestety nie jest to wiosna, rośliny już osiągnęły swój wzrost (chociaż tutaj gdzie mieszkam ledwo co przekwitły tulipany i żonkile, tak że rozwój roślin jest nieco opóźniony w stosunku do waszych ogródków).

Nie znam się na roślinach ogrodowych - dopiero od paru miesięcy mieszkam tutaj i mam swój skrawek ziemi. Wiem że u sąsiadki rośnie rododendron (zdziczały troche, bo nie pielęgnowany), mnóstwo porzeczek, agrestu, jakiś duży ogrodowy mak (jeszcze nie kwitnie), magnolia (małe drzewko), jakieś rośliny, które mają długie czarne łodygi,zakończone postrzępionym dużym liściem...(jednym na jednej łodydze)..osłabiony klematis..

Wiem, że mój opis jest nieco beznadziejny..spróbuję pożyczyć cyfrówkę i porobić zdjęcia. Czy w takim okresie jest sens przesadzanie tych roślin? czy spróbowac porobić szczepki i posadzić za rok? Co z rododendronem - czy można go uratować - teraz nie jest atrakcyjny - rozłożył się na trzy strony, nie kwitnie. Są jeszcze jakieś rosliny bulwiaste - (może to sa hiacynty), czy można teraz wykopać bulwę? Dzięki - piszę to na szybko bo w każdej chwili mogą się zjawić robotnicy żeby przekopać ogródek.. :cry:

Zoe 
Moderator

Wysłany: 13 Czerwiec 2007, 11:46